sobota 7. prosince 2019

ROHLÍKOVKA - CO MÁM S TĚMI ROHLÍKY?

Slibovala jsem změny a pomaličku už nazrál jejich čas. Měním to a ono, a najednou z éteru mizí jméno, které tu kolovalo několik let. A objevují se rohlíky! Jak to? Co to je? A proč?



Před týdnem jsem začala ladit i navenek to, co vám nabízím. A první na řadu přišlo jméno.
Proč?
Vždyť tu léta byla Afrais!

Ale odkud se vlastně vzala?
Afrais byla původně nick na jednom fóru. Pak jsem začala být nejen na tom fóru aktivní, ale začala jsem ho veřejně zastupovat. Zvykli jste si na to jméno. Po otevření účtů na sociálních sítích šlo to jméno samozřejmě se mnou, abyste mě našli.

Jenomže pak jsem působení v Čechách utlumila a fungovala jsem v podstatě jen na mezinárodní scéně. A tady psala článečky, posty a sem tam přidala jídelníčky - ty svoje, na klienty už v tu chvíli čas nebyl.
A lidé, kteří mě sledovali, se proměňovali. Přicházeli noví, kteří ten starý nick neznali.

No a pak jsem se vdala. Jo, po dlouhých letech jsme letos v létě podepsali oficiální papíry a já oficiálně přijala nebo přesněji přidala i nové jméno.

A teď to začíná být zábavné.

Já jsem totiž Rohlíková!

Jo, člověk, který se zabývá výživou a trenérstvím, člověk, který působil na mezinárodní obezitologické scéně, člověk, který psal o prevenci obezity články v několika jazycích, má jméno, které pro většinu lidí symbolizuje něco naprosto nedietního! Tak proč toho nevyužít?

Kdo mě sledujete už delší dobu, víte, že nejsem zrovna zastánce extrémů. Nehlásám, že je třeba ze stravy vyloučit celé složky a že se už nikdy nesmíte na čokoládu ani podívat, když chcete být fit a zdraví.
Kdo sleduje moje jídelníčky, najde tam něco sladkého, sem tam skleničku alkoholu i normální pečivo. To dokonce mnohem častěji než "papundekl".
Ano, zrovna před chvílí jsem ke snídani dojedla proteinové lívance, k nim jogurt, mandarinku a lžíci javorového sirupu. A ano, až to dopíšu, půjdu na silový trénink do fitka a po něm si dám protein. Ale to neznamená, že si večer nedopřeju skleničku bílého nebo kousek hořké mátové čokolády, kterou tady mám. Nebo že k večeři v týdnu nebude nějaká pomazánka (s bílkovinou typu sardinky, vejce, tvaroh, sýr...) na normálním chlebu (ne, všechny ty "večerní" chleby fakt nejím - dlouhý seznam složek, sója a další důvody mě od toho odrazují).


Proč tedy Rohlíkovka?

  • protože vařím a jídelníčky, které u mě vidíte, sestavuju z naprosto běžných, dostupných, základních surovin
  • protože pečivo má podle mého názoru mít pár nejzákladnějších surovin, nikoli soupis látek dlouhý jako Lovosice
  • protože si nemíním zbytečně zakazovat něco, o čem se zrovna teď říká, že je to děsně nezdravé, a příští rok to bude jinak - a nechci takové extrémy nutit ani vám
  • protože ve stravě je třeba dodržovat umírněnost, abychom takto vydrželi jíst do konce života - a extrémy udržitelné nejsou
  • a konečně protože jsem přece Rohlíková :-) 


Se mnou se vaří ze základních surovin, rychle, jednoduše. Se mnou se cvičí, co vás baví. Když chcete natrénovat na maraton - klidně, a dobře u toho jezte a odpočívejte. Když si chcete jen dvakrát v týdnu zacvičit krátce pilates - klidně, ale každý den choďte. Když chcete nebo zrovna potřebujete pracovat 12 hodin denně - klidně, taky mívám nebo jsem mívala taková období, ale pak si dopřejte relax a dopřejte si u toho pohyb, ať jenom nesedíte, a dobré jídlo, ať máte energii. Prostě vyváženost. A k té občas křupavý čerstvý rohlík klidně patřit může ;-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat