úterý 6. února 2018

JAK TO VŠECHNO ZVLÁDÁŠ? ANEB NĚCO MÁLO O MNĚ

Máte pocit, že má den nějak málo hodin? Nic nestíháte? Nejste sami!

Perpetuum mobile. Blázen. Workoholka. Užitečná mašinka. Nebo taky: Jak to všechno zvládáš? Obvyklá otázka, kterou slýchám docela často. Takže jak?


Mám časově (a psychicky a energeticky) hodně náročné zaměstnání, ve kterém spojuju dvě činnosti, které k sobě patří - ale obvykle bývají oddělené. Baví mě to, baví mě to hodně (jinak bych to nedělala), ale chce to ode mě energii, soustředění, odhodlání, výdrž, občas pevné nervy :-) a taky si to žádá, abych se o sebe nějak starala, jinak by ten nápor nebyl moc zvládnutelný.
A vedle toho mám svůj "vedlejšáček". Pracuju v Pacientské radě EASO, starám se o svoji stránku, svůj Instagram a taky o FB a Instagram našeho projektu URHealth4Life. To proto, že se věnuju jídelníčkům a koučování životního stylu - což by samo o sobě vydalo spoustě lidí na celodenní práci.

Takže jak to zvládám, propána?

Upřímně, klientů beru hodně málo. S hlavní prací skutečně nemůžu pracovat s individuálními klienty ve větším množství. Momentálně nemám ani klienty na individuální cvičení, protože potřebuju napřed vrátit do formy po tom loňském roce sebe. Přijde mi blbé někomu říkat, co má dělat, když evidentně napřed potřebuju udělat totéž já sama :-)

Ale jídelníčky chystám. Vařím. Jím. Stejně si musím uvařit. A měla bych si vařit líp. No a pak to holt vyfotím a poskládám a postuju. Jednou týdne si na chvíli sednu a navymýšlím, co by mělo být k jídlu (teď to teda ještě dodržet!). (Mimochodem, o tom skládání jídelníčku tu máte hodně úspěšný - děkuju! - blog Jak si poskládat jídlo.)  Dělávám to obvykle v neděli, kdy se odpoledne donutím navařit (ano, opakuju, ještě být důslednější!). Doplním zásoby a jdeme na to.


To cvičení? No, tento půlrok jedeme #Projekt2018. Takže svaly zpět, tuk pryč. Trénink individuálně sama se sebou. A taneční trénink. Zatím ještě zpátky neučím, i když nevylučuju, že se někde zase brzy domluvím. A individuální klienty do fitka si nechám podle zájmu až v druhé půlce roku.



Ale to ještě pořád neodpovídá na otázku, jak to do jednoho dne narvat, když i já mám jenom 24 hodin???


Odpověď? Plánování. Jo, plánuju jak divá. Jsem plánovač chronický. Miluju plány, kalendáře, rozpisy. Co nemám rozplánované, to neudělám. No jo, já vím, trošku posedlost :-) Ale oni fakt existují různé typy lidí s různým přístupem k práci a plánovači jsou holt jedním z těch typů. A já jsem dokonalá ukázka takového plánovače.
Už jsem psala, že mám léta svůj cvičební deník, který poslední dobou slouží i jako jídelní záznamník. V blogu na odkazu si můžete přečíst, co tam všechno zapisuju. Za to nemůžu, to jsem se naučila už kdysi dávno, když jsem se hýbala ještě mnohem víc :-)
Vedle toho jsem propadla bullet journalu a už jedu ve druhém. Pro mě je to lepší než kalendářový zápisník. Vždycky jsem pak bojovala s tím, že jsem potřebovala dva až tři - na každou věc nějaký jiný. A pak vytrvale přepisovala (a zapomínala). Teď si plánuju do jednoho sešitu - no, ona je to spíš kniha. A jak to vypadá? To jsem víc popsala v tomhle článku Jak najít svůj plán.

V praxi?
✓ Nekompromisně rozepíšu pracovní schůzky.
✓ Stejně nekompromisně zadané tréninky taneční.
✓ Pak jsou na řadě tréninky moje osobní ve fitku.
✓ Potom ty ranní, aby mě donutily vykopat se z postele na tu půlhodinku, kdy se ráno rozhýbávám (jinak mě celý den bolí celý člověk a kviknu si, i když se zvedám od počítače).
✓ To krabičkování a vaření si tam asi musím taky psát důsledněji, protože jinak se najde něco "důležitějšího".
No a pak už musím plánovat, plánovat, plánovat pracovní aktivity do jednotlivých úkolů a bloků. Musím? Musím. Jinak zapomenu něco udělat, neudělám to včas, nebo mi nezbude čas na to, abych v neděli předepsala nějaký blog (jo, píšu to v neděli dopoledne, takže ještě nevím, jak to dneska dopadne s těmi krabičkami), zadala posty na sociální sítě, načetla článek z oboru dietologie, obezitologie nebo fitness, na který odkážu, napsala článek pro mezinárodní newsletter nebo zapracovala na jídelníčku pro klienta.

Takže užitečná mašinka, workoholka, nebo blázen? Asi všechno dohromady.
Kvůli vlastnímu zdraví jsem vystudovala něco o výživě. Kvůli celoživotnímu hýbání jsem si dodělala trenérské licence (jak fitness, tak taneční). A kvůli lidem se snažím šířit osvětu a "učit" zdravý, vyrovnaný životní styl, který je udržitelný pro celý život, ne jen pro měsíc nějaké "diety". Učím to, co jsem se sama musela naučit a co si občas musím pořád připomínat.

Ale jak říká baron Ptáček: "Mě to baví."



Žádné komentáře:

Okomentovat