pátek 21. září 2018

KDYŽ SE SVĚT POSTAVÍ NA HLAVU

Změna je život. Co se nemění, to stagnuje.
Jo, to je všechno hezké. Ale občas změna přijde, i když jste ji tak docela neplánovali. Co pak?


Změny k životu patří. Bez nich by to byla nuda. Ale každý, kdo změnou - především tou ne tak docela plánovanou - prochází, si říká, že by si tenhle vývoj teda rád odpustil! Ale změny vždycky neovlivníme. Někdy si prostě přijdou. Je to zásah druhé osoby, vyšší moci, osudu, přírody...

Přirozenou reakcí je se takové nechtěné změně vzpírat. Jakmile překonáme první šok. Ženská si možná pobrečí, pak se začne vztekat. Chlap se bude vztekat a pak si možná v koutku pobrečí. Jakmile přejde tahle fáze, je na čase začít přemýšlet, jak s tou změnou naložit.

V životě mě potkala spousta změn. Některé jsem chtěla udělat sama, k některým jsem byla donucena nebo navedena. Tentokrát jsem ke změně tak trochu nucená jinými lidmi. Ke změně, o které už delší dobu sama uvažuju. A ano, taky jsem si prošla prvotní fází, kdy jsem se vzpírala tomu, že mě k té změně někdo nutí. Ale teď je čas se jí postavit.

Postavte se změně čelem
Když jste nucení nebo chcete něco měnit, zvažte si, kde stojíte právě teď. Klidně zase vytáhněte notesy, bloky, zapisování v počítači. A sepište si:

  • co vám současná situace přináší kladného
  • jaké zápory přináší
  • kdo nebo co ji mění
  • jak tuto změnu vnímáte vy sami
Jakmile to máte, je čas na další přemýšlení. Jdeme psát dál:
  • co všechno změna obnáší
  • co udělat musíte - a rozdělte si to na jednotlivé body jako úkoly
  • co udělat můžete - a opět si to rozdělte na jednotlivé body jako úkoly, které začnete plnit jeden po druhém
A nakonec to nejlepší. Trošku si zasníme. 
  • Vypište si, jak žijete, když je ta změna už úspěšně za vámi a vy jste v ještě lepší situaci, pozici nebo za lepších okolností než nyní. Nebojte se v tom snění odvázat! Je to změna, tak ať je k lepšímu!

Změny nás posouvají vpřed. Snad žádná změna, která mě v životě potkala, se nakonec neukázala jako krok zpátky. Ano, někdy z nich nejsme nadšení. Někdy nás zaskočí. Ale když je umíme využít, posouvají nás dál.
Tak té změně dovolte, ať vás přenese k něčemu lepšímu. A já se budu těšit co nevidět zase tady na blogu!

Žádné komentáře:

Okomentovat