středa 17. srpna 2016

CZENGLISH? NEBO SVĚTOVÝ BLOG?

Všimli jste si, kolik blogů mladých děvčat se jmenuje dneska anglicky (nebo v nápodobě angličtiny)?

Pozoruju to už delší dobu a ještě jsem se nerozhodla, proč to tak vůbec je.
Snaha po světovosti? Snaha prorazit do světa? - Fajn, ale pak mi tam chybí anglicky i ten obsah :-)
Pocit, že to takhle zní tak nějak zajímavěji nebo seriózněji?
Přesvědčení, že ke zdravému životnímu stylu (v lepší či horší verzi - protože upřímně, některé pojetí "zdravosti" hodně zavání docela závažnými zdravotními následky) patří angličtina? - Česky asi fit být nemůžeme.

Vím, že dnešní svět je multikulturní a že angličtina proniká všude. Ostatně, pro mě je to druhý jazyk, můj pracovní jazyk, jednací jazyk, zkrátka jazyk, ve kterém se pohybuju dnes a denně. A taky pro mě není problém vést celý blog a celou svoji stránku i praxi klidně v angličtině (a možná to někdy i udělám). Ale tady píšu pro Čechy, pro české čtenáře. Pohybuju se v českém prostředí. Mám klienty Čechy (převážně). Radím a pomáhám na českém webu (www.stobklub.cz). V Pacientské radě mezinárodní Evropské asociace obezitologických společností zastupuju Česko. Je tedy logické, že používám češtinu.

Ale na jazyku  nakonec nezáleží. Záleží na obsahu. Záleží na tom, aby informace, které pisatel na svém blogu předává, měly hlavu a patu. Aby byly podložené. Aby tam pokud možno v ideálním případě neradil světu nesmysly, které můžou být i nebezpečné (a takových blogů by se našlo určitě dost).
Vybírejte tedy pečlivě, co si z blogosféry vezmete. Platí tady totéž jako u rad z jiných zdrojů: ověřujte a prověřujte. A hlavně nezapomínejte používat vlastní rozum!

Stay healthy and fit. CU! :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat