neděle 23. dubna 2017

I MISTR TESAŘ S KOVÁŘOVOU KOBYLOU...,. ANEB VŮLE VS. POHODLNOST

Plánovač jsem výborný. Tabulky, rozpisy, rozvrh v kalendáři, načasování, rozfázování..., jo, to by mi šlo!
Ale taky jsem jenom člověk. Takže tabulky, rozpisy, rozvrh v kalendáři, načasování a rozfázování můžou hrát všemi barvami, ale se mnou nehnou.

Když jsem chystala v rámci rekonvalescence plán #zpětnastartu a #doformysafrais (na FB i Instagramu), počítala jsem s tím, že to nebude žádná dokonalost a od začátku do konce vymazlené jídelníčky plné zeleniny. Tak jednak, zeleninu můžu navyšovat v jídelníčku jenom pozvolna. A jednak - hele, pořád jsem ještě rekonvalescent a skály lámat nemůžu! Natožpak abych lámala svou lenost :-)

Počítala jsem s tím, že vám tím nabídnu přehlídku toho, jak všechno vypadá už kteréhokoli běžného člověka, který by chtěl poladit jídelníček, cvičení i relaxaci, jenom je zkrátka na něco zvyklý a musí dělat změny pozvolna. Nikdo se nepřetočí ze dne na den o 180 stupňů - nebo to nevydrží a do dvou týdnů všechno zase vzdá. Když má změna vydržet, musí být pozvolná.
A když se vám do ladění připlete zatracený lidský faktor a docela obyčejné výmluvy, pak to nikdy dokonalé nebude.

Ale my nechceme, aby bylo všechno dokonalé, to by byla nuda! Moje tělo dostalo hodně zabrat a ještě není ani zdaleka fit. Rekonvalescence ještě neskončila a pěknou chvíli ještě ani neskončí. Tělo se soustředí na to, aby se zhojilo. A nemá "vůli" na další.

Vůle. To je vůbec zvláštní slovo. Psychologové ho nemají zrovna v lásce. A kouči taky ne. Už před časem se začal objevovat názor, že "vůle" máme určité množství na den/týden/život. A můžeme ji vydat vždycky jen na něco. Můžeme ji vydat na to, že budeme mít dokonalý jídelníček - a nebudeme spát, dostatečně odpočívat, chodit (potažmo cvičit), věnovat se partnerovi, dodělávat práci... Anebo ji rozložíme do všech oblastí. Ano, žádná nebude dokonalá, ale ve všech se budeme posouvat dopředu.

Jak jsem říkala, jsem taky jenom obyčejný člověk - ač si mnozí kolegové, přátelé, ba dokonce i účet na Twitteru občas myslí, že jsem robot :-) A tak procházím tím, čím prochází běžný klient. Připravila jsem si jídelníček, a hned druhý týden z něj sklouzla, protože jsem svou "vůli" vyčerpala na to, abych zvládla práci, a byla příliš "unavená" a bez "energie" (a ty uvozovky používám zcela záměrně, protože ta slova jen označují to, co se nám chce a nechce dělat), abych se o sebe řádně postarala správným jídlem. Občas jsem ani neměla "energii" jít na rehabilitační vycházku.

Vím, proč to tak je. A učím druhé, jak takové věci vyřešit a jak jim předcházet. Anebo jak naskočit zpátky, když to nepředejdou a začne je to válcovat. Program #doformysafrais má ukázat, čím prochází běžný klient, když začne měnit svůj život a chce se dostat do formy. Kdyby tam tyhle výkyvy nebyly, nepůsobilo by to ani reálně. Proto je vítám a proto je s klidem ukazuju a zveřejňuju a můžete je sami vidět třeba tady: https://www.facebook.com/alexandraafraisfraisova/.

Takže ne, není to dokonalé, ale to REÁLNÉ! Vítejte v realitě.
Hezký týden přeje bosá tesařská kobyla :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat