pátek 26. května 2017

VÝLET DO PORTA - A PRÁCE K TOMU

Tak jsem si minulý týden zaletěla k Atlantiku. Ale nebyla to žádná dovolená. Jela jsem tam pracovat. Konal se tam totiž pravidelný kongres EASO, kde zasedala také Rada pacientů, jíž jsem zakládající členkou.


Tentokrát jsem si ovšem dopřála pobyt na celou dobu kongresu, abych měla aspoň pár hodin čas poznat i město. A musím říct, že Porto je vážně příjemné. Určitě vám o něm napíšu v dalším blogu.
Ale zpět ke kongresu.

Musíte mít čas, když chcete do 4 dnů nacpat několik zajímavých přednášek, jedno dopoledne, kdy zasedání vede přímo Rada pacientů - tématem bylo mimochodem Stigma a účast byla víc než potěšující -, několik zasedání Rady, jednání svých pracovních skupin a ještě pracovní večeře a setkání s kolegy z Rady a také z nejrůznějších oborů od molekulární biologie po bariatrickou chirurgii. (A pak si ještě s molekulárním biologem protančíte večer.)

Když je řeč o pracovních skupinách, tak jsem místopředsedkyní skupiny nazvané Healthy body, healthy mind, kde pracujeme na šíření zdravého životního stylu - od zdravého jídla, přes pohyb, relax až třeba po to, jak to všechno zvládat. Zkrátka to, co se snažím dělat obecně i v Čechách.
Naším cílem je upozorňovat odborníky i vás všechny na to, že zdraví budeme, když budeme žít zdravě - žádné zázračné pilulky to za nás nevyřeší (ačkoli už se pracuje i na vývoji různých typů pilulek proti obezitě!). Je zvláštní, jak se zkušenosti mých kolegů liší. V některých zemích jdou víc cestou právě zdravého životního stylu. Jinde se spoléhají v prvé řadě na léčbu chirurgickou.

Mimochodem, když jsme u té chirurgie. V Čechách je bariatrie na vysoké úrovni. K léčbě se u nás dostanete, pokud splníte základní podmínky. Ani operace ovšem není zázrak, který za vás vyřeší všechno. Ale ano, jsou určitě případy, kdy je hodně potřebná a může doslova zachránit život, pokud už má pacient vedle obezity i další závažné nemoci. Ale i v případě operace musíte taky nějakou práci odvést sami. Musíte se naučit jíst jinak a vůbec žít trošku jinak. Pracovat na sobě. A tím se dostáváme zase zpátky k životnímu stylu. Jsou země, kde třeba s pacienty po operaci už téměř nepracují. Nenaučí je, co dělat dál. U nás to patří do "balíčku služeb". Ale pacient musí chtít nějakou práci odvést taky sám.

Ale vraťme se k tomu praktickému, co děláme ve skupině a co dělám i já tady. Vymyslela jsem si totiž jeden nový projekt. Asi víte, že mě poslední měsíce až rok trápily závažné zdravotní problémy. Mohli jste se o tom dočíst i ve starších blozích. Postupně jsem se vrátila do normálního provozu. Trošku se už rozhýbala. Jídelní omezení už taky žádná nemám. Takže je čas najet na druhé kolo toho předem hlášeného návratu do formy. Teď už jsem na "provozní teplotě" a můžeme začít konečně naplno pracovat.

Někteří z vás znáte mé jídelníčky a cvičebníčky, které můžete najít na Facebooku na stránce https://www.facebook.com/alexandraafraisfraisova/. A pozor! Od půlky příštího týdne tam bude další kolo! Jídelníčky se vracejí. A s nimi i něco navíc v rámci nového projektu.
O co půjde? To se tady dočtete už ve středu 31. května!
 Bude legrace, tak nakukujte :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat