středa 4. dubna 2018

JARNÍ ÚKLID DOMU I DUŠE

Úklid jako terapie? Ale jistě že ano! Když máte srovnané okolí, máte trošku víc srovnáno i v hlavě a na duši. Tohle říkají i odborníci - nejen ti na organizaci a plánování, ale taky ti na duši. Srovnejte si kolem sebe, a srovnáte si i v sobě!



Jaro k takovému rovnání vybízí odněpaměti. Od dětství máme všichni nějak zafixované, že se na jaře uklízí a že se zbavujeme nepotřebného. Nepotřebných věcí, ale taky třeba nepotřebných kil - jo, ti, kdo nezačali hubnout 1. ledna, začínají na Velikonoce! :-)

U mě tohle platí dost spolehlivě. A radím to i klientům.

Když chcete najít na něco čas nebo když se chcete zbavit kil a taky shonu, ukliďte si.

Využila jsem dlouhého víkendu a pustila se do toho. Už jsem si prošla Konmari a šatník probírám pravidelně jednou do roka. Přesto je pořád čeho se zbavovat. Já teda fakt nechápu, jak můžeme mít tolik věcí??? Do minimalisty mám zatraceně daleko! A nejsem nijak militantní a nikdy nebudu. Ale pořád mě dokáže překvapovat, když se pustím zase jednou po roce do tohohle velkého úklidu, kolik zbytečností tu mám a kolik jich pustím zase do světa!

Nějak mi z prvních vln s Marií Kondo zůstaly nedořešené různé papíry a fotky a vzpomínky. Pořád jsem to odkládala. Tentokrát už na ně došlo a nekompromisně!
Kolikrát si listujete fotkami z dovolené? Kolik receptů z těch vytržených stránek z časopisů jste doopravdy odvařili - když máte knihovnu plnou kuchařek? A kolikrát jsem si pustila nějakou starou videokazetu s naprosto šílenou kvalitou záznamu???

Takže o několik výletů do tříděného odpadu, charity a sběrného dvora později mám za sebou další kousek "debordelizace".
Pořád mám pocit, že máme spoustu věcí. A pořád mě to asi bude chytat. Ale jo, mám klidněji na duši i větší pořádek i v pracovním kalendáři.

Je třeba si sebe vážit natolik, že chceme žít v pěkném a úpravném prostředí. Je třeba si sebe vážit natolik, že umíme říct "NE", když nám něco nevyhovuje. Je třeba si sebe vážit natolik, že si nenecháme všechno líbit. A je třeba si sebe vážit natolik, že se o sebe dobře staráme, dobře jíme a dobře se hýbeme. 

Jak to máte vy? Třídíte? Vyhazujete? Minimalizujete? Snažíte se zbavovat zbytečností? Dáváte přednost volnému prostoru?
Anebo jste zastánci všech možných maličkostí, suvenýrů, drobností? Máte rádi útulno v obklopení všeho možného?

Žádné komentáře:

Okomentovat