pondělí 22. dubna 2019

DO PLAVEK

Tak jo, léto definitivně začíná, jak se zdá. Já vím, že je kalendářně sotva jaro, ale když mně by tyhle teploty stačily i v létě, nepotřebuju dvojnásobek! Každopádně jsme odložili vrstvy a ti, kdo nehubli od ledna, se teď zhrozili, že plavky jsou už v dohledu.

Já jsem ten první čtvrtrok věnovala tradiční soutěži Do formy s Muscle and Fitness. Zlehka. Zvládnutelně. Bez drastických kroků. Víc o tom, co jsem dělala, se můžeme dočíst v článku Hlášení z bojiště a taky v článku o tom, jestli hubneme do plavek, nebo pro život.

Vyhrála jsem?
V soutěži ne. Nad sebou, tak napůl. Z pohledu člověka, který chce žít určitým způsobem, ano, rozhodně.

První část roku jsem se soustředila na základy. Cvičení středu těla a velkých svalových skupin, pak v druhé fázi tréninku s důrazem na dělený trénink. S jídlem rozumným, udržitelným, krátkodobě jsem vyzkoušela i snížení sacharidů, ale znovu jsem si potvrdila, že pro mě není vhodné. (U zpomaleného metabolismu a poruch vylučování některých hormonů může nastat i to, že se metabolismus začne zpomalovat ještě víc - tělo začne ještě víc šetřit.) Pozor, neříkám, že není dobré snížit přidaný CUKR! To ano, vždycky a u každého. Ale přidaný cukr a sacharidy jsou dvě rozdílné věci. Každý přidaný cukr je sacharid, ale každý sacharid není jednoduchý přidaný cukr. Takže koláčky pryč, přílohy sem.
Ne, ani u toho jsem nestrádala. Dobře vím, že jídlo musí být chutné a pestré, abyste si nastolený způsob stravování udrželi dlouhodobě. Jasně, DÁ se chvíli krmit jenom suchými kuřecími prsy a rýžovými chlebíčky, ale to je předsoutěžní dieta, ne životní způsob stravování. A ne, nejela jsem keto (které mně nesedí už vůbec, jakkoli DOČASNÉ výsledky nepopiratelně nese), proto je tady na těch talířích i dost ovoce a spousta zeleniny nejen listové.



Jste zvědaví na čísla, co? :-)
A víte co? Nebudou!
Proč?
Protože většina dietářů a především holek déle mladých chce vidět ta čísla klesat, padat, snižovat se. A ono to tak nemusí vždycky být nebo to nemusí být hned a nemusí to být rychle. A přesto se něco mění.
Většina z nás se na ta čísla na váze upíná jako na něco, co nás spasí. Ale na téhle porovnávací fotce je rozdíl asi tak jeden a půl kila, například.


Spokojenost a plavky?
No ještě ani zdaleka ne!
Spokojenost s výkony? 
Určitě ano.
Což taky znamená, že další tréninkový cyklus přinese změnu. Vyšplhala jsem se na pár svých momentálních silových maxim. A je čas zapracovat na kondici jako takové. Čeká mé cyklus kondičních tréninků. Ale o tom, jak vypadají, zase příště.


Žádné komentáře:

Okomentovat