čtvrtek 8. března 2018

UMÍTE SE PRODAT?

Posledních pár dní řeším jednu otázku, která možná tak trochu souvisí i s tím, jestli jsme mladší už delší dobu (tady máte vysvětlení). Jsem z generace, která se neumí pořádně prodat. Anebo je to možná jenom můj problém? Umíme se prodávat?


Prodat se.
Prakticky celý pracovní život dělám v oborech, kde prodávám. Sama sebe (no dobře, to zní divně, ale hned porozumíte), někoho jiného, něco někomu.

Kdysi jsem začínala jako reklamní copywriter. Pracovala jsem s dost velkými klienty, ale v nakonec jsem v mládí usoudila, že jenom u tohohle zůstat nechci.
Přešla jsem k časopisům. Několika málo z nich prošla, vyzkoušela si práci pro rozhlas, dělala nějaké PR, až jsem odešla na volnou nohu a léta se živila tímhle vším dohromady a knížkami k tomu.

Do toho jsem tančila, učila, cvičila. A taky se postupně učila vařit a jíst jinak, protože mě tělo a jeho nemoci nutily.

Celou tu dobu jsem prodávala něčí výrobky, něčí služby nebo SVOJE SLUŽBY.

Dnes dělám - kromě osobního poradenství, které je momentálně trošku utlumené kvůli hlavní práci - nákupčího nových titulů a PR manažerku. Takže zase prodávám. Prodávám autory, prodávám knihy.

A NEUMÍM PRODAT SAMA SEBE.

Neumím dobře prodat, co všechno dělám a že to hlavně dělám dobře. Neumím prodat, co všechno umím, a že toho (a skromnost teď stranou) není zase tak málo.

Jako by moje generace nebo možná ženy nebo možná já sama měly zakódované, že se to nesluší a že někdo jiný musí ocenit, co děláme a umíme.


TAK BUDÍČEK!

Neocení.

Možná jste to zažili sami, možná se tím trápíte, možná na to doplácíte, možná vám to vlastně ani nedošlo. Ale je to běžné. Neumíme se prodávat. Neumíme říct, co umíme. Neumíme říct, co děláme. Jistě, najdou se výjimky, které naopak nahlas vykřikují o každé samozřejmé maličkosti, jak ji s překážkami zvládly. Ale většina z nás to prostě neumí.

Tak se vraťme zase k ženám, co jsou mladší už delší dobu - ale nejen k nim.
Bavily jsme se včera o tom, jak je třeba bojovat, i když jsme mladé už dlouho (to je ten odkaz na začátku blogu). Ale my bychom měli a hlavně měly bojovat i za to, aby nás někdo docenil - a abychom uměli a hlavně uměly říct, že je si cenit co. Protože pak si ceníme i víc sami/y sebe. A když si sebe ceníme, chováme se k sobě prostě líp - tak to prostě je a basta (taky argument, ne?).

Když si sebe ceníme, líp se o sebe staráme.
  • Líp a kvalitněji jíme.
  • Víc si dovolíme odpočívat.
  • Víc si děláme radost.
  • Víc myslíme na to, co chceme my, nejen všichni okolo.
  • Spíš si na sebe uděláme čas.
  • Uděláme si čas na cvičení.
  • Nedojídáme zbytky, protože nejsme popelnice, ale zasloužíme si to, co dáváme druhým.
  • Zajdeme si na masáž/kosmetiku/ke kadeřnici/na pedikúru, protože to není rozmar, ale péče o nás samé.
  • A koupíme si ty nové sportovní boty, abychom chodily cvičit v něčem pořádném!


Takže tady jsem.
Jsem PR manažer, který pořádá akce, moderuje, píše články, dělá rozhovory, dává rozhovory v rádiu i televizi, dává dohromady tipy na nové knihy, píše tiskové zprávy, vybírá novinářům ty správné knihy pro jejich cílovou skupinu.
Jsem manažer nákupu zahraničních titulů a vybírám ty největší knižní pecky pro český trh - a podařilo se mi jich najít už dost a dost! A pak ty pecky kupuju a vedu jednání o peníze a smlouvám o dobré podmínky.
Jsem překladatelka, která má na kontě přes 100 titulů!
Jsem redaktorka, která upravila text desítek a desítek knih.
Jsem spisovatelka a časopisecká autorka.
Jsem lektor tanečních sportů. Umím tančit flamenco, salsu. Tančila jsem modernu, zvládám port de bras, učím se techniku latinsko-amerických tanců.
Jsem osobní a fitness trenér se zaměřením na ženy s nadváhou a obezitou.
Jsem výživový poradce.
Mám výcvik v kognitivně-behaviorálních technikách zvládání obezity.
Jsem členkou mezinárodní Patient Council EASO, Evropské asociace pro studium obezity.
Jo a taky umím šít, plést, vyšívat, háčkovat a vařit! 😃

Tak už bych to taky mohla začít říkat nahlas, ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat