středa 27. července 2016

YES-WOMAN




Za dnešní blog může Jim Carrey. Ano, TEN Jim Carrey. Jak to? Natočil totiž film Yes-man.
Ano, a přesně ten mě inspiroval k dnešnímu blogu.

Sama jsem si totiž uvědomila, jak snadno člověk sklouzne do stejného stavu jako v Yes-manovi (anglisti odpustí spoluanglistce tento patvar) Jim Carrey. Kdo z nás se občas nevymlouvá, když se mu někam nechce? Kdo z nás netvrdí, že má moc práce, když ho kamarádi pozvou někam ven? Kdo se netváří, že nemá čas si pohrát s dětmi? Jít se bezcílně projít? Udělat cokoli, co nemá zrovna na programu? Kdo se nezavírá do své bezpečné ulity toho, co zná, a nevyzkouší i věci, co by ho lákaly, jenom proto, že je to takhle "bezpečnější"? A v duchu přitom dobře víme, že odmítáme jenom proto, že je to tak pohodlnější, že nechceme vystavovat sami sebe očím druhých, že se docela obyčejně stydíme nebo bojíme?

Nechci psát moralizující blog ani nás všechny pobízet, ať sedneme do prvního letadla v Lincolnu v Nebrasce:-) Ale co se obyčejnou komedií tak trochu inspirovat? Spousta z klientů už svoji ulitu rozbila a vylezla z ní jenom tím, že přišla do nějaké skupiny, byť třeba jen na internetu, anebo požádali o pomoc. Pak třeba překročili svoje hranice tím, že vyrazili poprvé cvičit. Poprvé vlezli do veřejné sprchy. Poprvé vylezli v plavkách. Dobře, neměla jsem nikdy tolik kilo navíc, abych se takhle schovávala (ale věřte, že šátek kolem boků mám přes plavky už drahně let!), a na veřejné sprchy jsem díky sportu a tanci zvyklá odjakživa, proto třeba zrovna tohle můj problém nebyl. Ale dobře vím, že mi občas podobně posloužila práce - odmítla jsem něco dělat a někam jít s výmluvou na to všechno, co ještě musím zvládnout. Takové stavy z toho či onoho důvodu asi známe opravdu všichni. A nikdo asi v sobě neodhadne tu hranici, kdy už se "měníme v Carreyho".

Co si tedy na příští týden dát slib, že se proměníme v takové "yes-men" a "yes-women"? Že uděláme něco, do čeho se nám třeba nechce? Přijmeme pozvání, které se automaticky chystáme odmítnout? Využijeme příležitosti? Zkrátka a dobře zkusíme taky říkat ANO? Platí cokoli: od toho, že zvednete telefon vlastní matce, přes půlhodinku hraní si, vyzkoušení ovoce nebo zeleniny, co jsme ještě nejedli, uvaření nového receptu, kterého se bojíme, až po ty nejdivočejší kousky - pochopitelně neohrožující zdraví:-)

Vaše pracující, cvičící, odpočívající a vařící

Yes-woman

Žádné komentáře:

Okomentovat